05.06.2015

Prøvesying av Lady Rosalie for Mialuna


Jeg har tidligere prøvesydd Lady Serena for Mialuna (se innlegg her) og elsker hennes mønstre. Denne gangen har hun laget et mønster til en topp til dame i 2 varianter: tettsidende eller vid.
 

Jeg har prøvesydd den tettsittende varianten av dette nydelige nostalgiske stoffet fra Olivias. Stoffet selger per rapport og for å få trykket av de søte barna på rett høyde uten å begynne å klippe i neste trykk måtte jeg skøyte på skuldrene. Dette synes jeg egentlig ble en fin effekt!


Jeg har sydd str 38 som jeg pleier å bruke i Mialuna sine mønstre og denne passer perfekt. Jeg liker veldig godt passformen til Mialuna sine mønstre: tettsittende uten å være alt for stramt rundt magen.

Ifølge veiledningen skal man sy ribb rundt halskanten og armåpningen men jeg klippet ingen sømmonn her og sydde på kantebånd i stedet. Jeg tror dette kommer til å bli min nye kosetopp denne sommeren og jeg vurderer sy en joggebukse til også :)

Følg med på Mialuna sin side for mønsteret blir nok snart lagt ut for salg :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar