17.05.2015

En kjole inspirert av 17. mai


Det er lenge siden jeg har brukt Toni mønsteret fra Milchmonster, sikkert rundt et år siden. Jeg husker at jeg likte veldig godt passformen på babydoll varianten som har små legg under brystet som gjør at kjolen ikke er for tettsittende rundt magen.




Jeg har lenge sett på dette nydelige stoffet med store rosa, blå og gule blomster hos By Christina, men det måtte et svakt øyeblikk noen uker senere til før jeg faktisk kjøpte stoffet. Det var rask levering og stoffet lå i postkassen 16. mai på formiddagen. Nok tid til å vaske og tørketromle stoffet på dagen og sy på kvelden!

Kjolen har raglansermer og kan syes ganske kjapt også. Det er små legg på framsiden på babydoll versjonen og egentlig skal sidene gå lenger ned enn midten nederst men jeg hadde lyst å lage en litt vanligere variant så jeg blandet variantene slik at kanten nederst er rett.




Jeg sydde først med gul tråd på covermaskinen men synes det ble litt for mye av det gode, derfor måtte jeg rekke opp igjen og bruke knallrosa tråd, som jeg synes passet mye bedre!




Andre endringer jeg har gjort er å forlenge kjolen en hel del fordi jeg synes at Milchmonster sine mønstre pleier å være ganske korte. Jeg har også forlenget overdelene ca 2 cm for at den skal sitte godt under brystene og ikke skli opp.


Ønsker med dette alle en strålende nasjonalfeiring!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar