14.01.2015

Bessie i nydelige lotus blomst



Jeg har lenge hatt mønsteret Bessie fra Ottobre 5/2010 ligggende tegnet av, men har av en eller annen grunn alltid funnet et annet mønster å sy av.



Men nå ble det endelig en Bessie på meg, med noen få endringer. Jeg sydde str 38 og den passer perfekt. Jeg forlenget bade ermene  og nederdelen noen få cm og sydde på kantebånd i stedet for å brette opp.



Jeg brukte også kantebånd rundt nakken og sydde ikke stoffet på som ribb slik det star I beskrivelsen. Da klippet jeg også stoffet litt lenger opp slik at utringningen ikke skulle bli for stor uten ribb. Jeg brukte heller ikke strikk under brystene. Jeg satt på 3 trykknapper i plast fra KAM og synes hvit passet best til genseren.



Jeg synes rosa og grå passer så godt sammen! Jeg har egentlig aldri vært en rosa-person, men det å få en datter må ha gjort noe med min fargesmak... Dette nydelige jerseystoffet kan kjøpes hos Liandlo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar