14.07.2014

Sukkersøt blondebukse - Heilt Spesiell og Jubel





Husker dere blazeren med blonder jeg sydde (se innlegg her)? Jeg hadde litt stoff igjen og tenkte derfor at Inara også kunne få seg en bukse i samme stoff (blondene er også en rest etter bursdagskjolen, se her).

 
Mønsteret er fra Heilt Spesiell og Jubel, en størrelse større en det Inara vanligvis broker da mønstre i boken er litt små i størrelse synes jeg.
 
For å få blondestoff på lommen klippet jeg opp lommedelen i både rosa stoff og blondestoff. Så sydde jeg dem fast med vanlig sikksakk. Etter det følgte jeg mønsteret :) Jeg har ikke coverstitch maskin men jeg synes det nesten er like fin med den "falske coverstitch sømmen" som maskinen min har. På min Janome S521 Deluxe broker man søm D, stretch og minste stinglengde, se bildet under (der med den oransje D'en).
 
 
Jeg brukte trestings sikksakk til å sy ribben fast rundt lommeåpningen da jeg bare hadde en snelle med rosa tråd.

Nå er planen å sy en genser som passer til så blir dette hennes første sett til barnehagestart :-)
 
 




 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar