15.07.2014

Hettegenser med blonder - Heilt Spesiell og Jubel






 
I går sydde jeg ferdig en blondebukse etter mønster fra boken Heilt Spesiell og Jubel (se innlegg her). For å gjøre barnehagesettet til Inara komplett tenkte jeg at det kunne bli fint med hettegenseren fra samme boken til.
 
 
Mønsteret var veldig lett å forstå og det tok meg ikke mer enn 2,5 time å bli ferdig med den (inkl klipping og tegning av mønster, klipping av stoff og sying!). Akkurat som jeg gjorde med buksen sydde jeg blondestoffet og det rosa stoffet sammen med sikksakk først for å være sikker på at det ikke skulle skli underveis. Blondestoffet har ingen stretch, men det er ikke noe problem da det er så stor åpning til hodet. Kantebåndet rundt hetten og nedover ble sydd ned med trestings sikksakk, på samme måten som på buksa. I boken er genseren sydd med kantebånd nederst men jeg synes det ble finest med ribp for å ligne mer på en genser.
 
 
 
 



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar