22.07.2014

Alle gode ting er 3! Comino cap fra Kitschy Coo

Det har vært så varmt her i Stavanger så lenge nå at jeg trengte flere sommeklær, spesielt t-skjorter! For 1 uke siden kjøpte jeg et mønster hos Kitschy Coo som heter Comino Cap. Mønsteret (som skrives ut som PDF) inkluderer forskjellige varianter, alt fra kjole til t-skjorte i 1 eller 2 deler og hjerteform. Jeg valgte t-skjorten bestående av 2 deler og med hjerteform.
 
Variant 1 - fugler og striper
 
Denne t-skjorten var den første jeg sydde. Jeg klippet ut mønsteret i str 4 og satset på at det skulle passe. Den viste seg å være for stor så jeg måtte ta inn ganske mye i sidene. Samtidig så trodde jeg at det bare var en versjon av bakdelen og derfor er den ikke to-delt.
 
 
Det stripete stoffet kjøpte jeg også hos Kitschy Coo og fuglestoffet har jeg tidligere kjøpt på Dawanda men jeg ser at det nå også kan kjøpes hos Olivias.
 
 
 
 


 
Variant 2 - fugler og dongeri

Jeg klippet mønsteret litt mindre, i størrelse 3. Dette ble mye bedre og er nok den størrelse jeg skal sy i fremtiden. Jeg fant også de 2 delene til bakstykket og synes det ble mye finere å ha 2-delt bakstykke også.

 

Fuglestoffet kjøpte jeg for en stund siden på Dawanda (da Sydilla var utsolgt) og har ventet på et passende syprosjekt. Dongeristoffet er kjøpt hos Textart og er en "rest" etter Inara sin kjole (se her). Veiledningen skriver at man skal sy ned alle sømmer med en stinking (rundt nakken, rundt armene og på skuldersømmen). Jeg synes det ble en fin detalj med den hvite tråden på det blåe "dongeri" stoffet.

 
 

 
Variant 3: svart t-skjorte til fest
 
Til denne varianten brukte jeg svart jersey og svart mesh med prikker fra Stoff og Stil (jeg finner den dessverre ikke igjen på nettsiden deres). Jeg fikk tips om å bruke folde-elastikk rundt halsen og armene men i tillegg til meshen ble det alt for vanskelig og glatt til å kunne sy med synes jeg. Derfor brukte jeg vanlig svart ribb (selv om det ikke ble like fint da man kan se sømmen bak meshen).
 
 

 
 
 
 
 
Har dere en favoritt?
 


4 kommentarer:

  1. Likte nr. 2 best, Men alle var fine�� Hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Hege! Jeg tror faktisk at nr 2 er min favoritt også, men den svarte blir nok lettest å kombinere :)

      Slett
  2. I've been so excited to see this post! Love all three so much :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanks a lot! I love your pattern and am sure I will be making other ones in the future as welll ;)

      Slett