02.05.2014

Onion mønster nr 2052

I anledning en sewalong på Facebook prøvde jeg ut dette mønsteret for første gang. Mønsteret er til en kjole som kan lages på forskjellige måter. Jeg synes den med stroppen på brystet så finest ut så jeg prøvte meg på den.



Før jeg lagde denne toppen så målte jeg alltid meg selv og så valgte jeg størrelse ut ifra målene. Men med denne toppen måtte jeg tegne mønsteret etter egne mål da den var alt for stor i midten og under armene men passe ellers. Jeg tok inn ganske mange cm på siden i nederdelen og noen få cm på overdelen og under armene, da synes jeg den ble veldig fin! Og i tillegg så lærte jeg meg å endre mønster etter egne mål, det var jo kjekt :) Jeg kuttet også ned lengden siden jeg ville ha t-skjorte og ikke kjolen. Da kuttet jeg nederdelen slik at den var 40cm lang totalt. 

Jeg har nå laget 3 t-skjorter etter dette mønsteret og er veldig fornøyd! Det er stamt rundt brystet og litt løsere rundt magen som er perfekt for en tobarnsmamma ;) jeg fikk bare tatt bilder av to av t-skjortene dessverre for den tredje er i vasken allerede.



Denne var den første jeg lagte der jeg måtte klippe av en god del av siden og sy den inn. Jersey stoffet meg fuglene på er kjøpt på Dawanda.



Elsker dette fuglestoffet og jeg synes det passer veldig godt sammen med rosa ribb :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar