14.05.2014

Hårbånd til kjolene



Etter å ha sydd kjolene til bursdagen i går (se innlegg her) fant jeg ut at jeg også måtte lage hårpynt til. Jeg har tidligere kjøpt noen hårbånd med tynn strikk og blomst på Etsy sin nettside men denne gangen ble jeg inspirert av Speiltvillingene sitt innlegg hvor hun viser hvordan man syr hårbånd med sløyfe. Jeg har alltid trodd at jeg helst liker sterke farger men etter å ha følgt med litt på bloggen hennes og ha sett de fine klærne hun lager til sine tvillinger har jeg også blitt veldig glad i duse farger (sjekk for eksempel denne fine kjolen hun har lagt i gaven til ei lita jenta!). Det ser dere vel på kjolene!





Jeg tok mål av hodet og plusset på 10 cm slik det står beskrevet i innlegget (totalt klippet jeg en remse på 55 cm). Så fulgte jeg den enkle veiledningen til å lage selve båndet. Begge to er sydd av samme blomsterstoffet. Det står ikke beskrevet på bloggen hvor stor selve sløyfen skal være, for det er vel smak og behag. For de som er nysgjerrig så målte jeg 2 rektangler på 5x7cm som jeg da sydde sammen og fylte opp med litt vatt for at de ikke skulle være så flate. Så brukte jeg samme blondekant som nederst på den ene kjolen til å knytte på midten av rektanglene og lage dem til en sløyfe. Jeg synes det er finest med sløyfen litt på siden av pannen så jeg sydde den fast der. Den ene sløyfen er sydd av samme blomsterstoff som båndet og den andre er sydd av rosa bomull med blondestoff over (samme som overdelen på den ene kjolen).

Her ser dere hvordan de ser ut på det kommende bursdagbarnet (som forresten måtte få smoothie for å få et brukelig bilde :) )



Nå er det bare bursdagskrone som gjenstår så er vi klar til å feire 1-årsdagen!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar