27.05.2014

"Crescent skirt" fra Sewaholic


Jeg elsker å lete på nettet og Instagram etter fine mønstre og denne gangen fant jeg Sewaholic sin nettside. Her er det fine mønstre til damer og det finnes også en blogg der det organiseres "sewalong". Og ikke bare det men under hver sewalong er det en veldig fin forklaring og tips på hvordan man syr de forskjellige plagg.

Jeg kjøpte 2 mønstre på nettsiden: Crescent skirt og Pendrell Blouse. Men først ute var skjørtet! Mønsteret finnes i 3 varianter. For det første skjørtet gikk jeg for variant C som er litt lenger og går rett under knærne. Veiledningen er veldig bra og selv om dette var det mest avanserte og krevende jeg har sydd så langt klarte jeg det uten problemer! Jeg var litt i tvil på hvilken størrelse jeg skulle gå for men gikk til slutt for str 8, som passet perfekt. Skjørtet er veldig fin på og hvis man hadde kjøpt dette på en butikk hadde jeg sagt at det føles ut som veldig bra kvalitet :-) Det er mange fine detaljer, for eksempel så består hoftebeltet av 8 deler og er denne delen fôret på baksiden. Skjørtet har også lommer som jeg synes er veldig praktisk i et skjørt og man ser ikke at man har noe i dem pga rynkene på skjørtet.

Min første variant ble lagt av bomullsstoff fra Stoff og Stil og jeg brukte oransje tråd til detaljer rundt beltet, lommene og nederst på skjørtet.









Til min andre variant brukte jeg også bomullsstoff fra Stoff og Stil men jeg bestemte meg for å bruke pyntebånd på beltet for å vise de forskjellige stoffdelene bedre og om jeg kan si det selv ble jeg veldig fornøyd med glidelåsen!! Jeg gikk også for modell B som er litt kortere enn den første jeg sydde.






Og så må jeg bare vise 2 bilder "behind the scenes", det er ikke alltid lett å ta bilder med ei jenta som elsker å henge i beina til mammaen sin...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar