25.04.2014

"Out and about dress" fra Sew Caroline

Igjen så fant jeg et nytt mønster via instagram. Det er så kjekt å plutselig finne nye brukere å følge og se hva andre har laget etter samme mønster!

Når jeg så denne kjolen så måtte jeg bare lage min egen versjon! Mønsteret kjøpes via www.sewcaroline.com og kjolen heter "Out and about dress". Mønsteret skrives ut hjemme og limes så sammen. Jeg klippet ut størrelse S som jeg vanligvis bruker men den viste seg å være kanskje stor så jeg måtte få ned til XS (men hvis man liker å ha det litt løst så bør man gå for den størrelsen man vanligvis bruker). Veiledningen er på engelsk men er ganske lett å forstå. Jeg vil si at mønsteret er ganske lett, det vanskeligste med hele kjolen synes jeg var å fordele rynker i livet jevnt.

Kjolen kan lages både som kort og lang modell og armene kan lages lang eller 3/4. Når jeg var ferdig og prøvde kjolen på synes jeg ikke den var så veldig flatterende rundt magen men når man bruker et belte så synes jeg den ble så fin at jeg måtte lage en til :)

Min første kjole ble lagt i svart Jersey med glitterprikker, litt mer til spesielle anledninger (selv om den egentlig fint kan brukes på jobb også).



Den andre kjolen er også lagt av Jersey stoff men her brukte jeg rød kontrasttråd ved nakken, armene og nederst på kjolen. Jeg måtte også lage et belte som passet til (DIY finner dere hos Tilly and the Buttons: http://www.tillyandthebuttons.com/2010/06/bow-belt-tutorial.html ). Nå er jeg vel klar til 17. mai? :)













1 kommentar: